Etorkinak eta hizkuntz ereduak
Mario ZapataEtorkinen hautua
Naturala al da etorkin gehienek beraien seme-alabak A ereduan matrikulatzea?
Arrazoiak:
+ Egoera soziala eta soziolinguistikoa
- Euskararen egoera demolinguistikoa (euskararen ezagutza eta erabilpen maila) eta egoera diglosikoa.
- Erdara jakitea eta ikastearen beharra EHn bizitzeko.
- Eguneroko bizitzan euskara beharrezkoa egiten ez den heinean, ekonomia linguistikoagatik, ez da lehentasunezko kontutzat hartuko.
- Euskararekiko jarrerak eta balorazio soziala. Ingurunean euskararekiko jarrera negatiboak dauden heinean (balorazio eza, politizazio negatiboa...), euskara gatazka elementutzat har daiteke.
+ Hezkuntza-sistema
- Hezkuntza-sistemaren egitura
- Hizkuntza-eredu ezberdinak nahasketarako bidea
- Hezkuntza-sistemaren egitura-hutsuneak: irakasle erdaldun elebakarren existentzia distortsio elementua izan daiteke (interes-taldea A eredua mantentzeko)
- Ikastetxeen arteko lehiakortasuna: hezi beharreko ikasleen interesen eta interes orokorraren gainetik ikastetxeen interesak jar daitezkeelako
- Hezkuntza-sistemaren baliabide eza. (D ereduan plaza nahikorik ez, laguntza-irakasle eta material nahikorik ez)
No hay comentarios:
Publicar un comentario